مزایا و معایب سیستم کرتین وال

مزایا و معایب سیستم کرتین وال

انتخاب بهترین نما برای ساختمان شما کار آسانی نیست و باید موارد زیادی در نظر گرفته شود.
شما باید به هزینه ها، مقاومت، نگهداری، دوام و همچنین زیبا شناسی فکر کنید.

سیستم کرتین وال چیست؟

هنگامی که دیوار های بیرونی ساختمان غیر سازه ای هستند، به این معنی که قرار نیست وزن ساختمان را تحمل کنند، می توانید از کرتین وال برای نمای بیرون استفاده کنید.

کرتین وال معمولا پانل های لعابدار هستند که از مواد بسیار سبک و فقط برای تحمل وزن طراحی شده اند.

این سیستم در حال حاضر یک انتخاب معماری برای بسیاری از ساختمان های جدید در شهر های بزرگ است.

مزایای کرتین وال

از آنجایی که کرتین وال غیر سازه ای هستند، می توان آنها را از موادی مانند آلومینیوم ساخت که انتخابی بسیار سبک و بادوام است.

هزینه ساخت کرتین وال از پنجره بیشتر است اما بسیار سبک تر است، بنابراین نیازی نیست که فونداسیون بار سنگینی را تحمل کند و از آنجایی که فونداسیون یکی از گران ترین بخش های ساختار ساختمان هستند که با نصب کرتین وال در هزینه ها صرفه جویی می شود.

کرتین وال با توجه به تمام شیشه بودن ساختار آن نور را به راحتی به داخل فضای ساختمان هدایت می کند و باعث می شود وسیع تر و روشن تر دیده شود و باعث می شود تا در هزینه های انرژی صرفه جویی شود زیرا هزینه های شما برای روشنایی و گرمایش کاهش می یابد.

کرتین وال در مقابل آب و هوا مقاوم هستند، آنها می توانند مقاومت بالایی مقابل باد های شدید و باران های سیل آسا داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که رطوبت به داخل ساختمان نفوذ نکند و به شکلی طراحی شده اند که کاملا متناسب با ساختمان شما باشند بنابراین هیچ خطری برای شل شدن پانل شیشه ای وجود ندارد.

معایب کرتین وال

حتی بهترین محصولات نیز قادر به تناسب با هر محیطی نیستند بنابراین قبل از طراحی در ساختمان خود باید معایب منفی کرتین وال را خوب بشناسید.

اگر نور آفتاب با شدت زیاد بتاید، روشنایی و گرمای زیادی را در ساختمان ایجاد می کند بنابراین در ساختمان های رو به آفتاب بهتر است بعد از اجرای کرتین وال از کفپوش ها و دیوار های تیره استفاده شود تا دمای محیط را بیش از حد بالا نبرد، البته روش دیگر استفاده از پرده های اتوماتیک یا دستی در پشت نمای کرتین وال است.

همچنین می توان از تهویه هوا برای کم تر کردن دمای محیط در ساختمان استفاده کرد.

از آنجایی که کرتین وال از بیرون نما نصب می شود با توجه به شرایط آب و هوایی فرایند نصب آن با تاخیر مواجه می شود.

منبع :huxleyandco