درب اتوماتیک چیست؟

درب اتوماتیک چیست؟

درب اتوماتیک چیست و آشنایی با انواع درب اتوماتیک

درب اتوماتیک به درب ای گفته می شود که بدون نیاز به دست یا هرنوع وسیله مکانیکی به صورت خودکار باز و بسته شود.

انواع مختلفی از درب اتوماتیک در ساختمان های تجاری و مسکونی با کاربردهای متفاوتی وجود دارد.

ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با انواع مختلف درب اتوماتیک آشنا کنیم.

بهتر است با پرکاربرد ترین نوع درب های اتوماتیک یعنی درب اتوماتیک شیشه ای، جک پارکینگی و کرکره برقی شروع کنیم و بعد از آن شما را با انواع جدیدی از این نوع درب ها آشنا کنیم.

انواع مختلفی از درب های اتوماتیک شیشه ای وجود دارد که تمامی این نوع درب ها توسط یک موتور، مدار فرمان و غلتک ها بر روی یک ریل به حرکت در می آیند.

درب های اتوماتیکی که لت های آنها توسط فریم آلومینیومی یا بدون فریم (فریم لس) جابه جا می شوند جزوی از انواع درب اتوماتیک هستند.

درب های اتوماتیک شیشه ای:

این نوع درب ها از پرکاربردترین انواع درب در سراسر دنیا می باشند. نصب این نوع درب ها علاوه بر زیبایی دارای مزایای بسیاری در مکان های مختلف می باشد، در مغازه ها علاوه بر ذخیره انرژی سرما و گرمای داخلی، به علت باریک بودن فریم درب ها فضای داخلی مغازه کاملا مورد استفاده قرار می گیرد.

در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و همچنین کارخانه های تولید مواد غذایی موجب جلوگیری از انتقال آلودگی از طریق باز و بسته کردن درب می شوند.

در بانک ها موجب امنیت شده و همچنین به علت تردد بالا در بانک ها موجب می شود که افرادی که نیاز به ورود به بانک ها دارند در صف ورودی باز و بسته شدن درب ها قرار نگیرند و موجب کاهش آلودگی محیطی بر روی درب ها شود، که توسط لمس درب توسط افراد، به فضای داخلی بانک انتقال پیدا می کند.

در ساختمان های مسکونی، امکان تردد راحت تر افراد فراهم می شود.

این نوع درب ها انواع زیادی دارند که به معرفی چند نوع پرکاربرد آنها در ذیل اشاره شده است.

درب اتوماتیک کشویی یا اسلایدینگ :

ساده ترین و پر کاربردترین درب ها هستند که بیشتر در مکان های عمومی و با تردد کم و زیاد استفاده می شوند و سرعت باز و بسته شدن آنها به تناسب میزان تردد قابل تنظیم است.

انواع فریم های استفاده شده در این درب ها فریم آلومینیومی، فریم استیل (خشدار یا آینه ای)، فریم آنودایز و فریم لس می باشند.

این درب ها وابسته به نوع اپراتور و موتور خود، درب هایی در ارتفاع و عرض های مختلف را می توانند جا به جا کنند.

عملکرد این درب ها به گونه ای است که با دیده شدن افراد در نزدیکی سنسور ها، درب باز و بسته می شود. شما با نزدیک شدن به چشمی درب خود را در ناحیه مادون قرمز آن قرار می دهید و سنسورها با دیدن شما فرمان بازشو را به کنترل باکس یا همان مدار فرمان ارسال می کند و پس از آن مدار فرمان با چرخش گیربکس و تسمه ای که به آن متصل است، هنگر های درب را بر روی ریل به حرکت در می آورد و پس از ورود شما با دور شدن از ناحیه چشمی و سنسور ها فرمان بسته شدن درب به موتور ارسال می شود.

این درب ها قابلیت جابه جایی 1 تا 2 لت با یکدیگر را دارند و حداقل ارتفاع این نوع درب ها 2 متر و حداکثر آن 4 متر می باشد.

همچنین عرض این درب ها وابسته به ارتفاع آن می تواند حداقل از 50 سانت تا 200 سانتی متر باشد.

این درب ها بیشتر با برند DUNKER آلمان و مدل های موتور دانکر آلمان مدل 55*63 یا موتور دانکر آلمان مدل 25*63  به فروش می روند اما بهتر است بدانید که هرکدام از برند های درب اتوماتیک با چه نوع موتوری کاربرد دارند.

مانند درب اتوماتیک لابل ایتالیا : که در مدل 75 از موتور برند LABEL در مدل  EVOLUS 90 موتور دانکر آلمان مدل 25*63 و در مدل 150 از موتور 55*63 استفاده می شود.

درب اتوماتیک رکورد سوئیس : این برند RECORD از موتور های مخصوص به خود در سیستم های کشویی خود استفاده می کند چنانچه که در سیستم های قدیمی تر خود از موتور های دانکر آلمان استفاده می کرد اما در زمان حال در سیستم های STA 20  خود از موتور آگتا رکورد سوئیس استفاده می کند.

درب اتوماتیک تورمکس سوئیس : برند تورمکس TORMAX نیز همانند رکورد سوئیس موتور دلخواه خود را در اپراتور های کشویی یا تلسکوپی خود و مدل های Win Drive  از موتور های شخصی سازی شده توسط برند دانکر آلمان و مدل 55*63 در سیستم 2201 و در سیستم 2101 مدل دانکر 25*63 استفاده می کند.

درب اتوماتیک درما آلمان : این برند DOORMA یکی از محبوب ترین برند های درب اتوماتیک در کشور های پیشرفته است و در سیستم های مختلف خود از موتور های متفاوتی استفاده می کند ولی در سیستم ES 200  خود که در بازار خاورمیانه به فروش میرسد از موتور های دانکر 55*63 استفاده می کند.

درب اتوماتیک GEZE گزه آلمان : این برند به عنوان باریک ترین و با کیفیت ترین محصول درب اتوماتیک آلمانی معرفی می شود و دارای 2 مدل موجود در بازار ایران به اسم های EcDrive و SlimDrive می باشد ولی موتور های این نوع برند نیز مانند سایر برند های مطرح موتور دانکر آلمان است ولی به صورتی که برای سیستم های GEZE طراحی شده اند.

درب اتوماتیک جی یو آلمان : این برند GU از موتور های دانکر 25*63 در مدل 100 خود بهره می برد ولی موتور 55*63 نیز بر روی مدار فرمان این نوع سیستم قابل نصب است تا تحمل کششی درب بالاتر برود.

درب اتوماتیک بسام سوئد : بسام از برند های است که از موتور های مختلفی در هر سیستمی استفاده میکند اما در سیستم هایی که در بازار ایران به فروش می رسد بیشتر مدل 25*63 موتور دانکر آلمان استفاده می کند.

درب اتوماتیک آریو ایران : آریو از سیستم های با کیفیت ایرانی است که مدل های کرماس موتور 140 و کرماس 100 بیشترین فروش را بر روی این سیستم دارد اما موتور دانکر آلمان نیز به خوبی بر روی این سیستم کارایی دارد.

درب اتوماتیک اونیکس ایران : اونیکس نیز سیستمی همانند آریو دارد و دقیقا موتور هایی که برای سیستم آریو کارایی دارد برای سیستم اونیکس نیز به کار می رود.

فریم های درب اتوماتیک کشویی :

فریم های آلومینیومی بسیار متنوعی را می توان برای درب های کشویی استفاده کرد و در هر پروژه به نوع طراحی مهندسان برای پروژه بستگی خواهد داشت.

فریم آلومینیومی با پاشش پودری پادر کوتینگ الکترواستاتیک شده که میتوان تمامی کد رنگ های رال را بر روی آنها اجرا کرد.

این نوع فریم ها بستگی به نوع کارایی و طراحی دارای سایز های متفاوتی هستند که از سایز 2.5 سانتی متر تا 6 سانتی متر متغیر است

فریم های 6 سانتی بیشتر در پروژه های بیمارستانی که عبور و مرور با چرخ یا تخت بیمارستانی انجام می شود استفاده می شود تا ضربه به شیشه کمتر شود و مشکلی برای فریم پیش نیاید اما در پروژه های مغازه ای یا تجاری بیشتر فریم 3 سانتی متری کاربرد دارد.

همچنین در بعضی از موارد که ارتفاع درب ها بیشتر از 280 سانتی متر باشد یا عرض درب تک لنگه بیشتر از 200 متر باشد و شیشه ها لمینیت شده یا دوجداره باشد باز هم بهتر است تا از فریم های 6 سانتی متری استفاده شود.

فریم آلومینیومی با روکش استیل:

فریم های استیل درب اتوماتیک را می توان با طرح های مختلف یا رنگ های متفاوتی نصب کرد از انوع مختلف این نوع استیل ها می توان به رنگ های میرور یا آینه ای آن که استیل طلایی – استیل نقره ای – استیل برنز – استیل دودی – مسی (رز گلد) یا استیل سبز رنگ است اشاره کرد.

همچنین از رنگ های استیل خش دار نقره ای – طلایی – مشکی – برنز- مسی  یا رز گلد می توان اشاره کرد.

فریم آلومینیومی آنادایز شده :

فریم های آنادایز شده بیشتر در پروژه هایی که از کرتین وال یا فریم های آلومینومی در نمای خود استفاده می کنند بیشترین محبوبیت را دارد.

رنگ های فریم آنادایز از نظر محبوبیت را می توان رنگ های شامپاینی – نقره ای مات – نقره ای براق – طلایی براق و مشکی اشاره کرد.

باید در نظر داشته باشید که کیفیت فریم های آلومینیومی در درب اتوماتیک بسیار مهم است زیرا درب ها با کوچک ترین ضربه ای در مدل های بی کیفیت فریم دچار مشکل می شوند و بهتر است بدانید بهترین نوع فریم های آلومینیومی باید از آلومینیوم STC 6063 باشد.

چشمی درب اتوماتیک :

چشمی های درب اتوماتیک مدل های مختلفی دارد که هر کدام بر روی برند های متفاوتی قابل نصب و اجرا می باشد.

بهترین مدل های چشمی درب باید تمام محیط اطراف و زیر درب را به کاملی ببینند تا در مواقع ضروری که شخص یا کودکی و یا حتی حیوانی مثل سگ یا گربه بین درب باشد از آنها محافظت کرده و درب با شدت و سرعت بالا به آنها بر خورد نکند.

چشمی ها باید دارای سنسور مایکروویو با کیفیتی باشند تا شما دچار این نوع مشکل ها نشوید.

بهترین نوع چشمی ها بر روی سیستم های درب اتوماتیک کشویی به شرح ذیل است.

تورمکس سوئیس : بهترین نوع چشمی درب برای برای اپراتور های Win Drive  یا اپراتور های تلسکوپی تورمکس چشمی BEA مدل ZEN و ZEN SAFE  است که این نوع چشمی دارای بالاترین نوع کیفیت سنسور مایکروویو است.

رکورد سوئیس : این برند همانند موتور های رکورد از چشمی های متفاوتی در سیستم های خود استفاده می کند که چشمی مدل آگتا رکورد همانند BEA  دارای تمامی ویژگی های سنسور با کیفیت برای درب را دارد و دارای بالاترین استاندارد های اروپایی است.

لابل ایتالیا : لابل از چشمی های برند اپتکس 203 در درب های 75 و از اپتکس AXIS T  و AXIS II استفاده می کند که این نوع برند نیز مانند BEA  دارای کیفیت و استاندارد های اروپایی بوده و در کارایی نیز دارای هیچ نوع تفاوتی نمی باشند.

درما آلمان : درما آلمان مانند رکورد دارای چشمی های منحصر به فرد خود است که این نوع برند نیز از چشمی های متفاوتی که ساخت BEA  است استفاده می کند. چشمی درما با لوگو خود بر روی این نوع چشمی و همچنین مدل ساخت آن کاملا قابل شناسایی است.

باید بدانید یکی از بهترین شرکت های ساخت چشمی برند BEA است که نه تنها برای درب کاربرد دارد بلکه برای پله برقی و حتی آسانسور کاربرد دارد.

انواع تسمه درب اتوماتیک:

تسمه مدل M8 : این نوع تسمه برای سیستم های رکورد، درما، آریو و... کاربرد دارد و در مدل های تلسکوپی از تسمه M5  استفاده می شود.

تسمه M5 : این نوع تسمه علاوه بر سیستم های تلسکوپی در سیستم تورمکس سوئیس نیز کاربرد دارد.

مدل تسمه و سایز آن در کارایی آن کاربردی ندارد و فقط به نوع هنگر های درب بستگی دارد.

هنگر های درب اتوماتیک نیز دارای پلی اتیلن مخصوص به خود است و هر نوع از سیستم های بالا دارای کیفیت های متفاوتی هستند شما باید در هنگام خرید درب در نظر داشته باشید که هنگر های بی کیفیت پس از مدتی با صدای دلخراشی بر روی ریل حرکت می کنند و این عامل می تواند کیفیت درب شما را به شدت پایین بیاورد.

کلید تعیین وضعیت درب اتوماتیک :

کلید های تعیین وضیعت درب اتوماتیک شامل انواع مختلفی از آنالوگ و دیجیتال است که در سیستم های متفاوت انواع مختلفی از آنها نصب و اجرا می گردد.

همچنین این نوع کلید ها دارای حالت های متفاوتی هستند که تقریبا تمامی سیستم های درب اتوماتیک دارای کلید 5 حالته آنالوگ یا دیجیتال بر روی خود اپراتور هستند.

اما در بیشتر کلید های دیجیتال 6 حالت را می توان تعریف کرد:

1-دو طرف بازشو 2-یک طرف بازشو یا ورود ممنوع 3- حالت زمستانه یا نیم بازشو 4-قفل 5-دائم باز 6-دستی و بدون برق و یا در سیستم های جدید اروپایی حالت SAFE ENERGY

کلید های تعیین حالت آنالوگ در سیستم های اروپایی GEZE  - DORMA  - TORMAX و سیستم های قدیمی تر RECORD ازاین نوع  کلید ها استفاده می شود.

کلید های دیجیتال نیز در سیستم های اروپایی مانند LABEL  ایتالیا و در سیستم های جدید RECORD  سوئیس کاربرد دارد و در سیستم های ایرانی نیز کلید تعیین حالت تاچ اسکرین یا لمسی قابل استفاده است.

ریموت های درب اتوماتیک :

ریموت های درب اتوماتیک می توانند از 1 تا 7 حالت را بر روی آنها تنظیم کرد و بستگی به نوع کلید تعیین وضعیت و رسیور شما خواهد داشت.

درب های اتوماتیک توسط رسیور به کنترل باکس متصل شده و ریموت  به طور مستقیم فرمان را به رسیور و رسیور به مدار فرمان یا همان کنترل باکس منتقل می کند از ریموت های با کیفیت و مناسب برای درب اتوماتیک می توان به انواع :

1- ریموت کنترل مدل 2007

2- ریموت کنترل مدل 2006

3- ریموت کنترل مدل MPC

4- ریموت کنترل مدل 2013

اشاره کرد.

اکسس کنترل :

اکسس کنترل ها را می توان یکی از پر کاربردترین قطعات اضافی نصب شده بر روی اپراتور های درب اتوماتیک دانست و کارایی بسیار بالای آن در محیط های اداری کاملا مشهود است.

اکسس کنترل ها مدل های مختلفی دارند که مدل های اثرانگشتی، دکمه ای و کارتخوان آن بسیار پر کاربرد هستند.

انواع دیگر اکسس کنترل را می توان به اکسس های تشخیص چهره و یا تشخیص عنبیه چشم تقسیم کرد.

از اکسس کنترل های پر کاربرد برای درب اتوماتیک درب محیط های بیمارستانی، اداری یا ورزشگاهی می توان به مدل های :

اثر انگشتی

اکسس کنترل کارت خوان و دکمه ای

همچنین پوش باتون های مورد استفاده برای درب اتوماتیک را می توان به دو مدل وایرلس و تاچ تقسیم بندی کرد که از محبوب ترین و پر کاربرد ترین آنها می توان به مدل های ذیل اشاره کرد.

 

انواع شیشه برای درب اتوماتیک :

شیشه سکوریت ده میل بهترین نوع شیشه برای درب های اتوماتیک است که به نسبت کاربری از نوع درب می توان از انواع شیشه های متفاوتی برای درب استفاده کرد.

شیشه سوپر کیلیر یکی از انتخاب های بسیار مناسب برای درب اتوماتیک است زیرا رنگ سبز شیشه سکوریت در آن دیده نمی شود و به طور کاملا واضح محیط پشت درب دیده می شود.

اما برای مکانهایی که نیاز به بیشترین امنیت برای درب ورودی خود را دارند شیشه های لمینیت شده بهترین انتخاب است همانند طلا فروشی و بانک ها

شما می توانید شیشه درب را به رنگ های مختلفی مثل فلوت رنگ یا سفیدبرنز دودی کریستال – فلوت سوپر کیلیر – آبی و شیشه سبز سفارش دهید.

 

درب اتوماتیک تلسکوپی :

درب های تلسکوپی برای محیط هایی که نیاز به بازشو درب بیشتری دارند استفاده می شود.

این نوع سیستم درب اتوماتیک دارای دو ریل است که بر روی هم قرار می گیرند که هرکدام از درب ها نیز دارای سرعت متفاوت تری به نسبت هم هستند تا درب ها با یکدیگر باز و بسته شوند.

درب های تلسکوپی می توانند از 2 لت تا 4 لت متحرک باشند که مدل 4 لت متحرک بیشتر در پروژه های تجاری و نمایشگاهی خودرو کاربرد تا بیشترین باز شو را برای محیط شما به ارمغان بیاورد.

نوع 4 لت متحرک تلسکوپی را دو طرف متحرک نیز می گویند و حدود  3/2 محیط درب را به شما بازشو می دهد.

می توان گفت که برای سیستم تلسکوپی باید حتما از متعلقات تلسکوپی استفاده کرد و نوع دست ساز آنها پس از مدتی دچار خرابی و تعمیرات پی در پی می شود.

برند های مختلفی سیستم های تلسکوپی با کیفیتی را ارائه می دهند اما در حال حاضر از سیستم های اروپایی موجود در بازار ایران می توان به سیستم درب اتوماتیک تلسکوپی رکوردسیستم درب اتوماتیک تلسکوپی لابلسیستم درب اتوماتیک تلسکوپی تورمکس - سیستم درب اتوماتیک آریو - اونیکس و درب اتوماتیک تلسکوپی استارک اشاره کرد.

درب اتوماتیک ریولوینگ یا چرخان :

ساختمان هایی که دارای لابی با ارتفاع بلند هستند برای ورود و خروج مشکل تهویه هوا و باد را دارند برای همین امر درب های ریولوینگ کاملا متناسب برای این نوع محیط می باشد تا با چرخش درب باعث جلوگیری از ورود باد به داخل لابی گردد.

درب های ریولوینگ از ساختاری کاملا متفاوت به نسب درب های اتوماتیک کشویی یا تلسکوپی بهره می برند به صورتی که با یک موتور مرکزی و استراکچر چرخشی متصل به موتور به شکل 3 باله یا 4 باله مانع از ورود هوای بیرونی به داخل شوند.

در حال حاضر محبوب ترین و پرفروش ترین درب ریولوینگ در بازار از برند های بون آدام BOONEDAM  هلند می باشد.

1-درب ریولوینگ 3 باله یا چهار باله بون آدام

2-درب ریولوینگ فریم لس بون آدام

همچنین از دیگر مدل های درب ریولوینگ می توان به مدل های درب از برند GEZE  اشاره کرد.

 

درب اتوماتیک بیمارستانی :

درب اتوماتیک بیمارستانی شامل چندین مدل از این نوع درب می باشد.

درب هرمتیک-درب اتاق تمیز-سربی-سربی روکش استیل-سربی روکش MDF-درب ورودی ICU و CCU

این نوع درب ها هرکدام در محیط های مختلفی کاربرد دارد به عنوان مثال درب با روکش استیل سربی برای محافظت از اشعه های مضر و عدم انتقال به محیط بیرونی نصب و اجرا می گردد که این نوع درب علاوه بر این بهداشت محیطی بسیار بالایی به علت استیل بودن درب را دارا می باشد.

درب هرمتیک نیز برای اتاق های بیمارستانی بسیار کار آمد است و هوای محیط داخل و بیرون را کاملا مجزا می کند.

 

درب اتوماتیک لولایی یا سوئینگ :

این نوع درب ها برای محیط هایی که نیاز دارند درب ها به صورت لولایی باز و بسته شوند تا میزان بازشو بیشتری داشته باشند استفاده می شود.

این مکانیزم به صورتی عمل می کند که مشتریان می توانند بر روی هرگونه دربی که به صورت لولایی باز و بسته شود این سیستم را اجرا کنند.

در حال حاضر از برند های معروف در زمینه اتوماسیون لولایی می توان به سیستم های درب اتوماتیک لولایی ذیل اشاره کرد:

1-درب اتوماتیک لولایی برند تورمکس سوئیس 1102

2-درب اتوماتیک لولایی برند تورمکس سوئیس 1301

3-درب اتوماتیک لولایی برند رکورد سوئیس مدل 127

4-درب اتوماتیک لولایی برند لابل ایتالیا

5-درب اتوماتیک لولایی برند k200 و K100

6-درب اتوماتیک لولایی برند EZEM

این نوع درب ها در محیط های اداری و تجاری کاربرد بسیار بالایی دارند زیرا هزینه های درب جدید یا نصب و اجرا هزینه بر را ندارند اما قدرت کششی پایین تری به نسبت انواع دیگر درب اتوماتیک را دارا می باشند.

جک پارکینگی اتوماتیک:

جک های پارکینگی به سه مدل سکشنال-ریلی و بازویی تقسیم می شوند.

مدل های ریلی قدرت کششی بسیار بالاتری به نسبت بازویی را دارا می باشند اما به همان میزان عرض درب نیاز به فضای بازشو در کنار درب خواهند داشت.

این نوع درب ها قدرت کششی درب های آهنی و فلزی یا استیل را دارا می باشند و بیشتر در محیط های کارخانه ای و کارگاهی کاربرد دارند.

از انواع جک های ریلی پرفروش می توان به مدل های 1-جک ریلی KPS

2-جک ریلی F500 و F550  اشاره کرد.

مدل های بازویی جک پارکینگی توانایی وزن کششی پایین تری به نسبت ریلی و سکشنال را دارا می باشند اما بسیار پر کاربرد در محیط های ساختمانی مسکونی و اداری هستند.

جک های بازویی با سرعت بالاتری درب را باز و بسته می کنند و نیاز به فضای کناری درب برای بازشو ندارند زیرا به صورت 90 درجه و لولایی باز و بسته می شوند.

از پرکاربردترین مدل های جک بازویی می توان به مدل های 1-جک بازویی پروتکو 2-جک بازویی FAB 400 و مدل ساده تر آن مدل 400 اشاره کرد.

کرکره برقی :

پر کاربرد ترین محصول برای امنیت ورودی ها و درب ها کرکره برقی است.

کرکره برقی مدل های مختلفی دارد که هرکدام برای ابعاد و طراحی خاصی ساخته و تولید می شوند.

موتور ساید و توبلار تقسیم بندی کلی موتور های کرکره برقی می باشد.

موتور های ساید پر قدرت تر با توانایی کششی نیوتن بر متر بالاتر هستند و موتور های توبلار با توانایی کششی نیوتن بر متر کمتر برای عرض و ارتفاع کوچک تر طراحی و تولید شده است.

موتور های ساید با سیم پیچی های متفاوتی در بازار به فروش می رسند که بالاترین نوع کیفیت آن موتور های سیم پیچ مس می باشد.

و سیم پیچ آلومینیوم از کیفیت پایین تری تولید و ساخته می شود.

از موتور های ساید با کیفیت در بازار ایران می توان به مدل های 1- کرکره برقی ساید بارزانته 2- کرکره برقی ساید آپاگن 3-کرکره برقی ساید اسمارت 4-موتور ساید پاور اشاره کرد.

موتور های توبلار به صورتی طراحی شده اند که موتور کاملا داخل شفت است و نیاز به محیط بیرونی برای نصب موتور ندارد.

از موتور های توبلار پرکاربر نیز می توان به مدل های 1-موتور توبلار سامفی 2-موتور 140 نیوتن بر متر توبلار 3-موتور 160 نیوتن بر متر اشاره کرد.

تیغه های متفاوتی را می توان برای هر مدل از کرکره ها انتخاب و تولید کرد که هرکدام بستگی به نوع کاربری و طراحی و نیاز پیمانکاران تولید شده اند.

برای مثال برای کرکره های معمولی و عادی تیغه 8 سانتی متری تک پلکرکره های امنیتی مدل فولادی با پروفیل سوراخ دار و یا با پروفیل پانچکرکره های بی صدا مدل فوم دار-مناسب برای پنجره مدل TPA60-و تیغه های پرشده با پلی اورتان فوم دار TP80 و AL45 و P45 اشاره کرد.

همچنین شما می توانید برای خدمات و  تعمیرات درب اتوماتیک خود در مدل های TORMAX - LABEL - BOONEDAM - DOORMA - GEZE- RECORD با ما تماس بگیرید.