نحوه عملکرد درب اتوماتیک کشویی

نحوه عملکرد درب اتوماتیک کشویی

درب های اتوماتیک کشویی به سرعت در طول زمان به روشی استاندارد برای ورود افراد به ساختمان تبدیل شده اند، اما با این وجود افراد کمی از مکانیک درونی و فناوری قطعات آن اطلاع دارند.
درب های اتوماتیک کشویی به این شکل عمل می کنند.

ملزومات درب اصلی

قبل از اینکه بخواهیم به جزئیات نحوه باز و بسته شدن درب های اتوماتیک بپردازیم، مهم است که برخی از بخش های اصلی آن را درک کنیم. در حالی که قطعات بیشتری برای یک درب اتوماتیک نسبت به آنچه که در این مطلب ذکر شده است وجود دارد اما دانستن تعدادی از قطعات اتوماتیک آن کاملا ضروری است.

پانل های درب (لنگه های ثابت و متحرک)

هر درب کشویی از یک سری پانل تشکیل شده است که دو لنگه از آن بر روی لبه ی بیرونی به صورت ثابت می مانند، در حالی که دو بخش دیگر قسمت متحرک را تشکیل می دهند و با بازشدن درب ها، لنگه های متحرک به روی لنگه های ثابت حرکت می کنند و فضایی بدون انسداد برای ورود افراد ایجاد می کنند.

ریل و غلتک

از سوی دیگر ریل ها و غلتک ها اجزایی هستند که به درب ها اجازه حرکت می دهند.این اجزا که در ریل بالایی درب ورودی قرار می گیرند، لنگه های درب را باز یا بسته می کنند که این فرایند نیاز به یک سیگنال الکتریکی به تسمه های اطراف غلتک دارد که باعث حرکت آنها در سراسر مسیر ریل می شود و درب های متحرک را با خود حمل می کنند.

مکانیز موتور و گیربکس

مکانیزم موتور چیزی است که الکتریسیته در آن ذخیره می شود و آن را توسط غلتک خود به تسمه هایی که به حرکت درب ها کمک می کنند توزیع می کند.آنها توسط یک درایو کمکی به هم متصل می شوند که به کنترل میزان انرژی اعمال شده بر روی تسمه کمک می کند.

سنسور های نوری

مدار فرمان به کمک حسگر های نوری به موتور فرمان آزاد شدن الکتریسیته را می دهد و هنگامی که فرد به درب نزدیک می شود حسگر نوری یا همان رادار فوتوسل متوجه آن می شود و موتور را فعال می کند این سنسور ها بسته به نوع و نیاز به درب اتوماتیک شما می توانند به صورت کلید بدون تماس و یا پوش باتون نیز نصب گردد.

حرکت یک درب اتوماتیک

برای درک کامل نحوه عملکرد درب های اتوماتیک کشویی، باید بدانید که چگونه همه این اجزای مختلف با هم کار می کنند. هنگامی که حرکت توسط سنسورها دریافت می شود، مکانیزم موتور فعال می شود تا شروع به حرکت تسمه کند. این باعث می شود که غلتک ها در امتداد مسیر حرکت کنند و درها را باز کنند. هنگامی که سیگنال سنسور از بین رفت، موتور خاموش می شود و غلتک ها به آرامی به موقعیت قبلی خود باز می گردند. به خاطر داشته باشید، این فرآیند ممکن است بسته به نوع دربی که نصب کرده‌اید متفاوت باشد و درب شما ممکن است از اجزای اضافی برای رسیدن به همان اثر استفاده کند.

منبع :pacificentrance