مزایای درب و پنجره چوبی

مزایای درب و پنجره چوبی

صاحبان خانه اغلب با این معما مواجه می شوند که کدام نوع درب و پنجره را انتخاب کنند و با توجه به انتخاب های زیادی که دارند، چوب همچنان یکی از محبوب ترین درب یا پنجره برای ساختمان ها می باشد.

چوب به دلیل خواص حرارتی، الکتریکی، آکوستیک، زیبایی و مکانیکی خود هرگز از مد نیفتاده است و همچنان در بین سازندگان مد روز مانده است.

مزایای درب و پنجره چوبی

*زیبایی

یکی از دلایل انتخاب درب و پنجره چوبی توسط مردم این است که هیچ چیز نمی تواند سادگی چوب و ظارفت آن را داشته باشد و حتی به دلیل زیبایی چوب سعی بر این است که در نوع مدل های دیگر فریم نیز از طرح چوب استفاده شود. چوب را می توان در چندین رنگ سفارش داد.

*عایق بندی

بعضی از درب ها و پنجره های پلاستیکی به دلیل تغییرات دما مستعد در اندازه و حجم هستند.چوب به دلیل هادی بودن آن یکی از بهترین عایق ها در بازار امروزی است.به خصوص که می تواند در زمستان خانه شما را گرم و در تابستان خنک نگه دارد.همچنین چوب می تواند در مقایسه با سایر دیگر فریم ها از اکثر صداها جلوگیری کند.

*طول عمر

چوب نیاز به نگهداری کمتر و طول عمر به مراتب بالاتری دارد به خصوص اگر از چوب با کیفیت استفاده شود.با مراقبت مناسب و به موقع چوب تا آخر عمر خود دوام می آورد.علاوه بر این چوب مستعد زنگ زدگی نیست، که برای بسیاری از مکان ها به ویژه مناطقی که رطوبت بالایی دارند بسیار کار آمد می باشد.چوب در مقایسه با قاب های فولادی به راحتی خرد نمی شود یا ترک نمی خورد و در مقایسه با قاب های فولادی دچار فرورفتگی نمی شود.

*قابلیت تنظیم

پنجره ها و درب‌های چوبی را می‌توان به‌صورت سفارشی و متناسب با هر اندازه‌ای ساخته و یا متناسب با اندازه‌ی مشخصی برش داد.در نتیجه، چوب ماده ای است که کار با آن آسان است و می توان آن را مطابق با نیازهای دقیق شما ساخت.چوب یکی از مواد مورد نیاز برای در و پنجره است زیرا می توان آن را به راحتی به شکل دلخواه درآورد.

*معایب

*رفتار

چوب می تواند برای همیشه دوام بیاورد اما تنها در صورتی که تحت تعمیر و نگهداری دوره ای قرار گیرد و نیاز به رنگ و پوشش دارد تا در اثر رطوبت متورم یا جمع نشود.ترک خوردن یا بریدگی درها و پنجره های چوبی می تواند منجر به تماس رطوبت با سطح چوب شود و در نتیجه منجر به پوسیدگی بیشتر یا تشکیل قالب و قارچ می شود.حتی اگر رنگ یا لاک بر روی سطح آسیب دیده زده شود باز هم در اثر رطوبت بیش از حد می تواند باعث ایجاد حباب بر روی سطح آن شود.

*حشرات

بدون شک بدترین دشمن چوب، حشرات به ویژه موریانه ها هستند که باید به طور دوره ای با برس زدن یا روش های دیگر از چوب در برابر حشرات محافظت گردد تا از تخم گذاری حشرات جلوگیری شود.

*هزینه اولیه

اگرچه دربهای چوبی در دراز مدت مقرون به صرفه هستند، اما در مقایسه با سایر مصالح، هزینه اولیه بیشتری برای خرید دارندو نباید از چوب ارزان استفاده شود زیرا چوب با کیفیت پایین نیاز به نگهداری بیشتری دارد.

منبع :mccoymart