مزایا و معایب درب اتوماتیک

مزایا و معایب درب اتوماتیک

درست مانند هر وسیله مدرن دیگری درب اتوماتیک چه در ساختمان های مسکونی و یا تجاری به طور فزاینده ای به یک ضرورت تبدیل شده است.
این درب ها راحتی و آسایش بی نظیری را ارائه می دهند.

درب اتوماتیک مزایای بی شماری را برای دسترسی به فضاهای خصوصی و یا تجاری ارائه می دهند.

درب  های اتوماتیک مجموعه ای از مزایا و معایب خاص خود را دارند که ما قصد داریم در این مقاله آنها را پوشش دهیم تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

مزایای درب اتوماتیک

الف- مدل های مختلف

یکی از بهترین چیزها در مورد درب های اتوماتیک این است که در مجموعه ای از مدل ها، شکل ها، رنگ ها و طرح های مختلف ارائه می شود. که نه تنها به ساختمان شما ظاهری شیوا می بخشد بلکه به افزایش شهرت آن نیز کمک می کند که می توانید برای هر ورودی از مدل درب های کشویی، تاشو و یا چرخشی استفاده کنید که کاملا با نمای ساختمان شما هماهنگی داشته باشد.

ب- راحتی

درب های اتوماتیک برای انجام عملیات باز و بسته شدن خود نیاز به هیچ گونه نیروی انسانی ندارند و در مورد درب هایی با وزن بالا بیشترین راحتی را برای افرادی که از آن عبور میکنند دارد. علاوه بر آن دسترسی بی نظیری را برای سالمندان، معلولان و کسانی که همراه با کودک هستند فراهم می کند.درب های اتوماتیک به شما این امکان را می دهند که درب را به صورت دستی باز و بسته کنید.

پ-ایمنی و امنیت

زمانی که درب های اتوماتیک به درستی نصب و به طور منظم سرویس شوند، محیطی امن و راحت را برای همه فراهم می کنند و به دلیل داشتن درب اتوماتیک می توانید مطمئن باشید که درب شما به درستی بسته شده است بنابراین از اموال شما در برابر مزاحمان احتمالی محافظت می کند.به طوری که برای جلوگیری از ورود سارقان به ساختمان شما نیازی به قفل و یا سیستم های امنیتی دیگر ندارید.

دسترسی به داخل نیز توسط یک ریموت یا کد از داخل ساختمان و یا از راه دور امکان پذیر است.علاوه بر این درب های اتوماتیک مطابق با بالاترین استانداردهای کیفیت و ایمنی تولید می شوند که حداقل نیاز به تعمیر و نگهداری را داشته باشند. بنابراین استفاده و نگهداری از این درب ها فوق العاده آسان می باشد.

معایب درب اتوماتیک

الف-نصب و نگهداری

فرایند نصب درب های اتوماتیک به یک تکنسین حرفه ای و دقیق نیاز دارد و به همین علت فرایند نصب جزو مهمترین بخش از کارکرد درب می باشد که نصب اشتباه آن علاوه بر کارکردی ضعیف می تواند ظاهر ناخوش آیندی به ساختمان بدهد.علاوه بر آن درب اتوماتیک بعد از مدت زمان گارانتی آن نیاز به چک آپ منظم دارد که می تواند در نبود گارانتی گران باشد.

ب-قیمت گذاری

درب های اتوماتیک در مقایسه با همتایان دستی خود قطعا قیمت بیشتری دارند که به دلیل مزایای درب اتوماتیک ساخت این نوع درب ها می تواند بسیار گران تر باشد و بودجه بیشتری را برای نصب در ساختمان نیاز دارد.

پ-تمیز کردن

تمیز کردن درب های اتوماتیک دشوار است و نیاز به تکنسین خاص خود دارد زیرا برای جلوگیری از کندی درب باید قطعات داخلی مانند فنر ها، هرزگرد ها و غلطک ها تمیز باشند.

منبع :mycomart