تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای شامل چه مواردی است؟

تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای شامل چه مواردی است؟

اگر در ساختمان خود ، اعم از تجاری یا مسکونی، درب های اتوماتیک نصب کرده اید. مهم است که برای نگهداری طولانی مدت آنها برنامه ریزی و سرویس های ماهیانه داشته باشید.

اگر برای نگهداری درب های اتوماتیک شیشه ای خود اقداماتی انجام ندهید، ممکن است قبل از اینکه به طول عمر طراحی خود برسند آسیب ببینند.

بسته به عواملی مانند میزان ترافیک عبور و مرور، قدمت درب ها و شرایط آب و هوایی در عمر و کارایی درب اتوماتیک تاثیر گذار است و شما می توانید با دانستن ایرادات احتمالی و بازرسی های دوره ای از درب، طول عمر آنرا افزایش دهید

 

به طور کل میزان کارایی درب های اتوماتیک بسیار بالا است و عوامل محدودی باعث ایجاد خرابی در عملکرد آنها می شود اما بهتر است بدانید که درب اتوماتیک شامل چه مواردی می باشد تا از عملکرد هر قسمت از درب مطلع باشید.

 

درب های اتوماتیک شیشه ای شامل قسمت ریلی و لت های شیشه ای هستند که تعمیرات درب بیشتر شامل قسمت ریلی می باشد با این حال اگر درب به نحوی نصب نشده که تراز باشد می تواند در قسمت لت ها نیز شما را دچار مشکل کند.

قسمت ریلی درب اتوماتیک شامل موارد مختلفی است که تعمیرات و نگهداری درب ها در بیشتر مواقع در این فضا است.

تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای در قسمت ریلی را می توان به 3 بخش تقسیم کرد:

1- تعمیرات موتور، کنترل باکس و کلید تعیین وضعیت در ب اتوماتیک شیشه ای

2-تعمیرات تسمه، هنگر یا غلطک، هرزگردها و ریگلاژ درب درب اتوماتیک

3-تعمیرات رادار فوتوسل یا همان تنظیم چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

1-تعمیرات موتور و کنترل باکس :

به طور کلی تعمیرات قسمت موتور و کنترل باکس درب اتوماتیک شیشه ای به دلیل نوسانات برق می باشد که شما می توانید با یک استاپلایزر یا محافظ برق، موتور و کنترل باکس خود را ایمن کنید.

از دیگر دلایل نیاز به تعمیر موتور و کنترل باکس می توان به ضربه به لت های درب و در معرض آب یا رطوبت قرار گرفتن اشاره کرد.

2-تعمیرات تسمه، هنگر یا غلطک، هرزگرد و ریگلاژ درب اتوماتیک شیشه ای :

وظیفه ی تسمه درب اتوماتیک، جابه جایی لت های درب توسط هنگر ها است که تسمه بین موتور و هرزگرد در حال چرخش است و به هنگر ها متصل می شود و انتقال قدرت موتور به هنگر ها توسط تسمه انجام می شود.

بیشترین دلایل نیاز به تعمیر در قسمت تسمه درب به علت پاره شدن تسمه یا از بین رفتن دنده های روی تسمه است.

هنگرها شامل سه بخش غلطکی پلی آمید هستند که بر روی ریل می چرخند و از دلایل نیاز به تعمیر هنگر ها ساییدگی یا شکستگی پلی آمید می باشد.

وظیفه ی هرزگرد نگهداری تسمه در طرف مقابل موتور و گیربکس است و از دلایل نیاز به تعمیر هرزگرد درب اتوماتیک می توان به خرابی بلبرینگ آن اشاره کرد.

ریگلاژ درب اتوماتیک شیشه ای شامل تمامی قسمت ها و نصب درست و اصولی هرکدام از موارد داخل ریل است.

ریگلاژ درب در قسمت ریلی و لت ها انجام می گردد تا هر قسمت به شکل کاملا درست به وظایف خود عمل کنند.

3-تعمیرات رادار فوتوسل یا همان تنظیم چشمی درب اتوماتیک شیشه ای :

رادار فوتوسل یا چشمی درب اتوماتیک شیشه ای انواع مختلفی دارد و می توان به دونوع تک کاره و دوکاره تقسیم گردد که در دو طرف ورودی نصب می گردند. وظیفه چشمی درب اتوماتیک دید حرکتی در اطراف درب است و می توان شعاع دید چشمی را کم یا زیاد کرد. این سنسور های حرکتی باید به درستی نصب شوند تا درب شما دچار مشکل عبور و مرور نشود.

عملکرد چشمی های درب اتوماتیک به صورت مایکروویو می باشد و از دلایل خرابی آنها می توان به نوسان برق یا ریخته شدن آب بر روی آنها اشاره کرد.

اگر نیاز به تعمیر و سرویس درب اتوماتیک شیشه ای خود دارید با شرکت پرنیان درب تماس بگیرید.