تعمیر و هزینه قطعات درب اتوماتیک شیشه ای

تعمیر و هزینه قطعات درب اتوماتیک شیشه ای

تعمیر قطعات مختلف درب اتوماتیک و 5 سوال پر تکرار در رابطه با تعمیر و نگهداری درب های اتوماتیک شیشه ای

1-بیشترین قطعه تعمیری درب اتوماتیک را بشناسید؟

2-هزینه تعمیر درب ها به چه شکل است؟

3-نوع ایراد برقی یا فیزیکی درب اتوماتیک با توجه به نوع حرکت

4-ایراد ریموت یا کلید تعیین وضعیت

5-یادگیری تعمیر درب در مواقع ضروری توسط تکنسین پروژه ها

 

1-بیشترین قطعه تعمیری درب اتوماتیک را بشناسید؟

به طور کلی درب های اتوماتیک به خدمات بسیار پایینی در طول زمان استفاده نیازمند است اما درب هایی که پس از سال های زیاد نصب به علت فرسودگی به مشکل می خورند بیشتر از ناحیه پلی اورتان هنگر های درب نیازمند تعمیرات هستند.

پلی اورتان هنگر به علت حالت ریلی باز و بسته شو بر روی مقطع ریل آلومینیومی پس از فرسودگی خورده شده و درب در هنگام باز و بسته شدن با صدای کشیدگی آهن هنگر بر روی آلومینیوم مقطع ریل مشکلاتی ایجاد می کند.

ایرادات بعدی درب نیز معمولا از شل شدن تسمه حرکتی نصب شده بر روی موتور و هرزگرد می باشد که با سفت کردن و کشیدگی تسمه این مشکل هم به راحتی رفع می گردد.

در بعضی از مواقع نیز درب به علت ناشاقول بودن نصب لت های شیشه ای یا چشمی درب دچار مشکل می شود به طوری که چشمی های درب در مواقعی که نور آفتاب مستقیما به آن بتابد پیوسته باز و بسته می شود.

 

2- هزینه تعمیر درب ها به چه شکل است؟

اگر ایرادات درب برقی نباشد هزینه پایینی برای خدمات درب نیاز است.

از آنجایی که بیشترین ایرادات درب متوجه قطعات غیر برقی است هزینه ها در خدمات درب پایین و مقرون به صرفه است اما اگر اپراتور برقی درب به علت نوسانات برق یا رطوبت بالا نیاز به تعمیر داشته باشد هزینه تعمیر آن بالا بوده و در بعضی از موارد نیاز به تعویض آن قطعه دارد.

 

3- نوع ایراد برقی یا فیزیکی درب اتوماتیک با توجه به نوع حرکت

حرکت درب های اتوماتیک باید کاملا صاف، شاقول و بی صدا باشد.

اگر درب شما در هنگام حرکت صدا تولید می کند باید بدانید تسمه موتور آن شل شده یا هنگر ها به درستی بر روی مقطع ریل حرکت نمی کنند.

در بعضی از موارد که درب بدون ورود و خروج فردی باز و بسته می شود مشکل از چشمی های درب که در دو طرف آن نصب شده است می باشد که یا به علت کیفیت پایین چشمی ها این مشکل ایجاد شده یا نور آفتاب مستقیم به رادار آن می تابد.

اگر سیستم شما به طور کلی روشن نمی شود ایراد موتور یا نوسان برق پیدا کرده و باید با شرکت های خدمات درب اتوماتیک تماس بگیرید.

درب های اتوماتیک در هنگامی که به انتهای حرکت باز یا بسته شو خود می رسند باید بدون هیچ صدایی در انتهای حرکت بایستند اگر در انتهای حرکت درب صدایی از برخورد می شنوید باید بدانید استوپر داخل ریل در جای درستی نصب نشده یا تفلون های لت های اتوماتیک از زمین کنده شده است.

4-ایراد ریموت رسیور یا کلید تعیین حالت (وضعیت)

ایراد ریموت رسیور در هنگام فرمان دادن کلید تعیین حالت ایراد رایجی نیست اما اگر سیستم شما به این مشکل خورده باشد باید بدانید که درب های اتوماتیک با نوع خاصی از رسیور ها، بهترین کارایی را دارند و مشکلات ریموتی بیشتر در درب های اتوماتیک رایج است که دلیل آن نیز پایین بودن کیفیت ریموت ها است که دکمه های آن پس از مدتی به مشکلات اتصالی دچار می شوند.

اما ایرادات کلید تعیین وضعیت تخصصی تر بوده به این دلیل که هرکدام از این نوع کلید ها به شکل خاصی عمل می کنند.

بعضی از آنها دارای نمایشگر ( تاچ اسکرین یا دکمه ای ) و بعضی دیگر آنالوگ هستند.

در آنالوگ ها به علت چرخش ناگهانی حالت های درب امکان دارد خارهای داخل کلید با ایراد روبه رو شود و دیگر تمام حالت های درب در دسترس نباشد.

ایرادات کلید های دارای نمایشگر متفاوت تر از نوع آنالوگ آن است به این صورت که در بیشتر کلید های دیجیتالی در هنگامی که سیستم دچار ایراد شده کد ارور اعلام میکند که هر کد مختص ایراد متفاوتی است.

شما باید اطلاعات کافی در زمینه درب های اتوماتیک را داشته باشید تا بدانید هر کد ارور برای چه منظور بر روی کلید نشان داده می شود.

در سیستم های اروپایی آلمانی، سوئیسی و ایتالیایی کد های ارور معمولا با ریست شدن سیستم رفع می گردد. اگر که کد های ارور مربوط به بخش موتور و مدار فرمان نباشد.

 

5-یادگیری تعمیر درب در مواقع ضروری توسط تکنسین پروژه ها

اگر در مواقع خیلی ضروری درب قفل شده و از ریموت یا کلید تعیین وضعیت فرمان نمی گیرد و نیاز داشتید به سرعت درب را باز کنید بهتر است به صورت دستی از داخل ریل قفل را آزاد کنید یا تفلون نصب شده در زمین زیر لت های متحرک  را با یک پیچ گوشتی و چکش از جا در آورید ولی باید بدانید با توجه به استاندارد های جدید از سال 2014 درب های اتوماتیک در زمان اطفاء حریق به صورت خودکار به حالت دائم باز بر می گردند.

بهتر است تکنسین پروژه های بیمارستانی یا فرودگاهی اطلاعات فنی محدود یا کاملی از طریقه نصب یا باز شدن درب ها بدانند.

در مواردی که لت های متحرک درب از ریل در آمده باشد باید دوبار تسمه را محکم کرده به طوری که لت ها بدون هیچ لقی در هنگام باز و بسته شو حرکت کند.

در صورتی که چشمی های درب فرمان باز و بسته شو به درب ندهند، قاب چمشی را باز کنید و قسمت رادار فوتوسل آن را کمی به پایین تر یا بالاتر خم کنید.

در صورتی که نیاز به تعمیر یا مشاوره در زمنیه درب اتوماتیک خود در تهران یا سایر شهرستان ها داشتید با تیم فنی پرنیان درب تماس بگیرید.