مزایا و معایب پنجره آلومینیومی

مزایا و معایب پنجره آلومینیومی

پنجره آلومینیومی با ظاهر شکیل و نیاز به نگهداری کم خود به گزینه ای عالی در ساختمان های مدرن تبدیل شده است.

مزایای پنجره آلومینیومی

نیاز به نگهداری کم: آلومینیوم نیاز به نگهداری کمتری به نسبت چوب دارد و اکثرا پنجره های آلومینیومی امروزی آنودایز شده هستند.به این معنی که نیاز نیست نگران رنگ پریدگی و یا بی کیفیت شدن آن باشید.(اگرچه یک استثنا در این مورد وجود دارد)

وزن پایین (سبک) و ماده ای قوی: آلومینیوم بسیار سبک تر از دیگر مواد برای پنجره های با کیفیت است و به همین علت نصب آن راحت تر است.و دوام آن بیشتر از پنجره های معمولی است.

انعطاف پذیری: مواد آلومینیوم انعطاف پذیر بوده و به راحتی شکل می گیرد.و به همین دلیل گزینه بسیار خوبی برای پنجره های غیر معمولی یا خاص است.

خطوط دید باریک: باریک بودن فریم های پنجره آلومینیومی دید به فضای بیرونی را از بین نمی برد و در زیبایی نمای ساختمان بسیار کار آمد است.

قیمت مناسب: آلومینیوم معمولا مقرون به صرفه تر از فایبرگلاس و چوب هستند.

معایب پنجره آلومینیومی :

چگالش (تراکم): امکان دارد که رطوبت و یخ زدگی باعث مشکلاتی در داخل پنجره های آلومینیومی شود البته این مشکل می تواند با پرشدن توسط موادی دیگر برطرف شود.

نامناسب برای ساحل:  فریم های آلومینیومی با اینکه در مقابل آب مقاوم هستند اما می تواند توسط موجود در آب دریا دچار خوردگی شود.

عایق ضعیف تر دما: آلومینوم به نسبت پنجره های دیگر در هوای گرم و سرد عایق مناسبی نیست. اما میتوان با درزگیری و یا ترمال بریک این مشکل را برطرف کرد.

منبع :goldfinchbros