15 نکته برای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

15 نکته برای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

برای خرید درب اتوماتیک شیشه ای باید اطلاعاتی از بازار این محصول داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای محیط مورد نیاز خود را داشته باشید. این نکات به شما کمک می کند تا بهترین خرید را انجام دهید.

15 نکته مهم برای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

1-شناخت مناسب از محیط نصب و نوع درب مورد نیاز

شناخت محیط به شما این کمک را می کند تا در انواع کشویی - لولایی - تلسکوپی - کرو - تاشو و چرخشی یا گردان بهترین انتخاب را انجام دهید. میتوان گفت که این نوع درب ها هرکدام عملکردی متفاوت داشته و اندازه های آنها برای هر نوع دربی متفاوت است به طور مثال درب های کشویی برای محیط هایی با ارتفاع بالای 2 متر و عرض های بیشتر از 90 سانتی متر کارایی دارد و میزان بازشو این درب ها در انواع مختلف متفاوت است مثلا درب کشویی 4 لنگه با عرض 4 متر و ارتفاع 2/5 متر میزان بازشو تقریبا 180 سانتی متری را در اختیار مشتری قرار می دهد که در نوع تلسکوپی این بازشو تا 240 سانتی متر متغیر است.

در نوع تاشو و لولایی بیشترین میزان بازشدن درب وجود دارد که در نوع لولایی فقط تا عرض 150 سانتی متری یک طرفه و 300 سانتی متری دوطرفه کاربرد دارد و در مدل فولدینگ یا تاشو این میزان افزایش پیدا میکند و تقریبا 95 درصد عرض بازشو را دارد.

مدل های کرو همانند کشویی بوده و برای محیط هایی که قوس به بیرون یا درون دارند مورد نیاز است. درب های چرخان ریولوینگ یا گردان برای محیط هایی با عرض بیشتر از 2/5 متر کارایی دارد و مناسب مکان های تجاری بوده که نیاز دارند اتلاف انرژی را به حداقل برسانند.

2-میزان بودجه

در حال حاضر به دلیل وجود برند های زیاد در بازار قیمت های مختلفی برای هر مدل درب های اتوماتیک وجود دارد که مدل گردان گرانترین و مدل لولایی ارزان ترین مدل های درب اتوماتیک می باشد. سیستم های کشویی که از پرکاربردترین مدل های نصب شده می باشد بسته به نوع انتخاب مشتری از سیستم های آلمانی و سوئیسی تا ایرانی و چینی تفاوت قیمت دارد که در مدل تلسکوپی نیز هزینه های اضافه شدن قطعات تلسکوپی به آن افزوده می شود.

در مدل های کرو قیمت خم کاری شیشه و فریم و ریل به آن اضافه شده و دلیل گرانتر بودن این سیستم همین امر می باشد.

سیستم های تاشو نیز به دلیل وجود اهرم های تاشو در فریم ها و نوع فریم های خاص آن از مدل درب های گران بازار است.

3-موتور و متعلقات

اهمیت موتور درب اتوماتیک همانند چشمی های آن است و انتخاب درست نوع موتور بستگی به ابعاد درب دارد که در مدل های مختلف می توان از موتور های دانکر و کرماس ترکیه استفاده کرد و به طور معمول در هر درب یک موتور وجود دارد اما برای درب هایی با وزن زیاد و ارتفاع بلند باید به شکل استاندارد از سیستم های دو موتوره استفاده کرد.

همچنین متعلقات دیگر درب همانند کیفیت پلی اورتان هنگر ها و کیفیت تسمه رابطه مستقیمی با کم صدا بودن در هنگام باز و بسته شدن درب دارد.

دیگر قطعات درب اتوماتیک مانند مدار فرمان وظیفه هوشمندی درب را به عهده دارند به همین علت برند های مطرح دنیا هرکدام کاربرد های جدیدی را به کنترل باکس های خود اضافه می کنند و این گزینه ها را دلیل به کیفیت بالای درب ساخت خود می دانند.

4-نوع چشمی

چشمی درب اتوماتیک عملکرد اولیه درب است به همین دلیل باید همیشه از کیفیت لازم برای دید درست برخوردار باشد.

یک خریدار درب اتوماتیک باید به نوع چشمی ها بیشترین توجه را داشته باشید زیرا بیشترین خدمات درب اتوماتیک برای قسمت چشمی ها بوده.

شرکت های مهم سازنده درب اتوماتیک همیشه به نوع و کارایی چشمی ها نگاهی متفاوت دارند و بابت انتخاب چشمی برای سیستم های خود بیشترین وسواس را به خرج می دهند.

بیشتر شرکت های درب اتوماتیک چشمی های خود را از برند با کفیت BEA سفارش می دهند و ریشه اصلی بیشتر چشمی ها از این نوع برند است. اما شرکت های مطرح دیگری نیز وجود دارند که از نظر چشمی وابسته به خود می باشند و چشمی های مورد نیاز خود را تولید می کنند همانند رکورد سوئیس و مدل چشمی های AGTA RECORD

5-فریم درب یا دستک های فریم لس

خریدار درب باید بداند که فریم های آلومینیومی را برای طرح ورودی خود انتخاب می کند یا نوع فریم لس.

زیرا این یک نوع انتخاب است و هرفرد مدل مختلفی را می پسندد. اما در موارد خاصی که شیشه های درب اتوماتیک باید کاملا محفوظ شده باشند تا ضربه باعث شکستن آنها نشود، حتما باید مدل های فریم دار آن را انتخاب کنند.

فریم های درب اتوماتیک سایز های مختلفی دارند که مدل های 2 سانتی متری، 3/5 سانتی متری، 5/5 سانتی متری و 8 سانتی متری هرکدام زیبایی و کارایی متفاوتی دارد.

فریم های درب اتوماتیک می توانند به رنگ های پادرکوتینگی مختلف مانند مشکی یا سفید _ نقره ای یا طوسی - قرمز یا آبی - سبز یا زرد - نارنجی یا قهوه ای باشند.

در مدل های آنودایز شده نیز به رنگ های شامپاینی - نقره ای - مشکی که هر مدل به صورت مات یا شفاف است می توان اشاره کرد.

فریم های استیل تمامی رنگ های استیل را شامل می شود که پر فروش ترین مدل های استیل نیز رنگ های استیل نقره ای مات و میرور یا خشدار - استیل طلایی میرور یا خشدار - استیل دودی و استیل مسی است.

6-انتخاب شیشه

شیشه درب اتوماتیک به طور معمول شیشه سکوریت 10 میل است اما بهتر است که بسته به نوع کارایی درب شیشه ها انتخاب شود.

مثلا برای بانک ها بهتر است از شیشه لمینت شده استفاده کرد یا برای فروشگاه هایی که نیاز دارند به طور کامل داخل فروشگاهشان دیده شود باید از نوع سوپر کیلیر استفاده شود.

شیشه های سکوریت دارای رنگ بندی فلوت رنگ (سفید) - سبز - برنز - دودی و سوپر کیلیر هستند و برای مواردی مانند بیمارستانی یا محیط های اداری می توان از شیشه های ساتینا استفاده کرد که این نوع شیشه ها کمک می کند تا طرف دیگر درب دیده نشود.

7-اندازه ریل و کاور نما

اندازه ریل و کاور نما بخشی است که طراحان درب اتوماتیک باید نگاه ویژه تری به آن داشته باشند زیرا در تمام مدت تولید درب های اتوماتیک تمامی شرکت ها سعی داشته اند تا ابعاد ریل و کاور خود را کاهش دهند تا دید کمتری در بالای درب داشته باشد.

این ابعاد از 7 سانتی متر تا 20 سانتی متر متغیر است و هرچه ابعاد ریل و کاور کمتر باشد نمای زیباتری به طراحی ساختمان می دهد.

برند های مختلف اروپایی همیشه سعی داشته اند تا ابعاد ریل خود را زیر 12 سانتی متر طراحی کنند و همین مورد یکی از انتخاب های مهم برای خرید درب اتوماتیک است.

باید در نظر داشته باشید که سیستم هایی با ابعاد کم ریل کیفیت بالاتری به نسبت مدل های دیگر درب اتوماتیک را دارا می باشند و هزینه خرید آنها بیشتر است.

8-سرعت باز و بسته شدن درب

سرعت باز و بسته شدن درب به میزان قدرت موتور، تسمه و مدار فرمان بستگی دارد. کیفیت درب های اتوماتیک در زمانی که با بیشترین سرعت مورد نیاز است شناخته می شوند زیرا در مدل های بی کیفیت آن درب به درستی کار نمی کند و به سرعت از مسیر ریل خود خارج می شود.

سرعت باز و بسته شدن درب یک استاندارد است اما این استاندارد توسط نصاب درب بر روی مدار فرمان اعمال می شود که باید در نظر داشت که این میزان نباید آنقدر کم باشد که در هنگام رفت و آمد به آن برخورد کنند یا به میزانی زیاد باشد که باعث خرابی درب شود.

9-تعداد حالت های درب (هوشمند بودن درب)

به طور میانگین تعداد حالت هایی که یک درب اتوماتیک کارایی دارد 5 نوع است اما در برند های مختلف این تعداد متفاوت است.

حالت های 1-اتوماتیک 2-نیم بازشو 3-یکطرفه 4-زمستانی 5-قفل یاید حداقل تعداد حالت های درب اتوماتیک شما باشد و در صورتی که سیستمی این تعداد حالت را بر روی کلید تعیین وضعیت کنار درب به شما نشان نداد باید بدانید که یک سیستم کامل نیست.

در سالهای اخیر سعی شده است تا تعمیر مدار فرمان نیز به صورتی باشد که توسط این کلید انجام شود پس باید بدانید که این کلید جزو مهمی از درب های اتوماتیک است.

10-گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی درب باید حداقل یک تا دو سال باشد به طور میانگین شرکت های اروپایی 2 تا 3 سال گارانتی را برای تمام قطعات درب اتوماتیک خود به نمایندگان فروش خود می دهند و نمایندگان فروش باید همان گارانتی را به مشتریان خود اعلام نمایند.

خدمات پس از فروش نیز باید به شکلی باشد که پس از مدت زمان زیادی از خرید درب اتوماتیک شما، قطعات یدکی آن در بازار وجود داشته باشد تا در هنگام نیاز به تعمیر یا تعویض این کالاهای مورد نیاز آن قسمت از درب وجود داشته باشد. به همین علت انتخاب برند های اروپایی با کیفیت می تواند بهترین انتخاب باشد زیرا این شرکت ها نیز همانند شرکت های ماشین سازی یا قطعه سازی تا مدت زمان زیادی گارانتی موجودی قطعات خود را می کنند.

11-قفل و امنیت

سیستم های درب اتوماتیک به طور معمول موتور لاک هستند اما برای امنیت بیشتر و عدم بازشدن درب نیاز است تا از قفل الکترومکانیکی در سیستم ها استفاده شود.

امنیت درب اتوماتیک وابسته به کیفیت شیشه و فریم و ققلی است که در سیستم به کار برده شده است. قفل الکترومکانیکی با کیفیت می تواند فروشگاه شما را در مقابل باز شدن بی اجازه حفاظت کند.

12-باتری بک آپ

باتری ها یکی از ملزومات مهم استاندارد های آتش نشانی اروپایی هستند زیرا در هنگام به وجود آمدن آتش سوزی یا زلزله و قطعی برق به درب ها کمک می کنند تا باز و بسته شوند. باید در نظر داشته باشید که درب های اتوماتیک اگر در حالت قفل باشند بعداز قطعی برق به هیچ وجه باز نمی شوند و همین امر می تواند باعث شود تا افراد در پشت درب حبس شوند و بدون وجود باتری نباید درب ها در محیط های مهم نصب گردند.

13-نصب درست و اصولی

نصب درست و اصولی می تواند یک سیستم بی کیفیت را به سیستمی با کارایی درست یا یک سیستم با کیفیت را به سیستمی با کارایی بد تبدیل کند.

نصب اصولی شامل موارد مختلفی از میزان سرعت باز و بسته شدن درب تا میزان دید چشمی ها یا حتی برش ریل و کاور و جای درست نصب چشمی ها و زیبایی نصب است.

اگر نصب یک درب به صورت اصولی نباشد شما به بیشترین میزان خدمات نیاز خواهید داشت و اصطحلاک درب شما به شدت افزایش پیدا می کند.

در بازار درب های اتوماتیک شاید نصب به شکلی دیده شود که به آن توجه زیادی قبل از خرید نشود و پس از خرید درب خریدار متوجه نصب غیر اصولی درب خود شود. به همین علت خریدار درب اتوماتیک باید حتما قبل از اقدام به خرید از پروژه های اجرا شده شرکت فروشنده بازدید داشته باشد.

14-شناخت برند

برند های درب اتوماتیک به مدل های اروپایی آلمانی برند های GEZE - برند درما DORMA -برند جی یو GU - برند هالوکس - دیوچیتک تقسیم بندی می شود.

مدل های سوئیسی نیز رکورد RECORD - تورمکس TORMAX و کابا KABA یا همان گیلگن تقسیم بندی می شود.

مدل های ایتالیایی همانند لابل LABEL - تاپ TOP - دیتک DITEC و فک FAAC

مد های ایرانی نیز ARIO آریو - اونیکس ONIX -یونیک Unique در بازار از کیفیت خوبی بر خوردار هستند.

15-میزان زمان مورد نیاز برای نصب

نصب درب اتوماتیک به طور معمول در 3 روز انجام می شود اما برای مشتریانی که نیاز دارند تا درب در اسرع وقت تولید و نصب شود می توان تا 24 ساعت آن را کاهش داد.

برای تولید فریم و شیشه درب های اتوماتیک بیشتر از 7 روز نباید زمان صرف شود و شرکت پرنیان درب می تواند در کمترین زمان ممکن درب مورد نیاز شما را تولید و اجرا کند.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید